Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Platsannonseringen rasar trots högkonjunktur

Publicerad: 18 Oktober 1999, 08:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Trots högkonjunkturen blev september en dyster månad för platsannonseringen i dagspressen. Hårdast har Dagens Nyheter drabbats med ett tapp på 21 procent jämfört med september 1998.


- Det är första gången vi ser att högkonjunktur och platsannonseringen inte

korrelerar, säger Tomas Jonsson, annonsdirektör på Dagens Nyheter. Men

signalerna är inte entydiga. I söndags hade vi 36 sidor platsannonser, bara en

mindre jämfört med förra året, och i torsdags hade vi fler sidor än vi brukar.

DNs konkurrenter har heller inte lyckats öka försäljningen av platsannonser

trots att stora delar av näringslivet söker folk, med undantag för Metro som

ökar marginellt.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.