Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 13 januari 2009, 09:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:24
Pia Grahn Brikell slutar som vd för Reklamförbundet. Istället ska hon bli vd för Storåkers McCann. "Storåkers är en jättespännande byrå", säger hon till Dagens Media.
Pia Grahn Brikell tillträdde som vd för Reklamförbundet för två och ett halvt år sedan. Hon var tidigare Dagens Industris reklamreporter. Nu lämnar hon alltså branschorganisationen.
- Jag lämnar med ångest och sorg, men jag har fått ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till, säger hon.
Vad är det som lockar hos Storåkers?
- Många saker. Det ska bli väldigt kul att jobba med Micke, och vi har alltid skämtat om att vi ska jobba ihop.
Hon säger att hon inte vill kommentera jobbet för mycket eftersom hon fortfarande är kvar på Reklamförbundet.
- Jag har inte hunnit träffa personal eller kunder, men det är en jättespännande byrå som ingår i ett starkt nätverk, med byråer som IUM och Weber Shandwick, säger hon.
Michael Storåkers, den nuvarande vd:n, kommer att kliva åt sidan och enbart vara styrelseordförande, en post han också hade tidigare.
Pia Grahn Brikell har sex månaders uppsägningstid. Reklamförbundet har inlett en rekryteringsprocess och hoppas att en ny vd ska vara på plats under våren.
Dagens Media har sökt Storåkers McCanns ordförande Michael Storåkers och byråchefen David Hägglund.
Martin Schori