Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Philips hånar Bush

Publicerad: 20 Januari 2009, 09:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Ikväll svär Barack Obama presidenteden i Washington. Samma dag passar Philips på att pika hans föregångare George W. Bush.


Samtidigt som Barack Obama lovar att upprätthålla den amerikanska konstitutionen kör Philips en vältajmad annonskampanj i de brittiska tidningarna Daily Telegraph och Daily Mirror.

Annonserna, för laddaren "Power4life" ska placeras bredvid artiklar om Obamas ceremoni.

"For whenever you lose power", lyder copyn i annonsen, som är framtagen av DDB London.

- Att fokusera på Att Bush förlorar makt medan alla andra tittar på att Obama vinner det ger oss ett enormt genomslag. Det var en taktiskt möjlighet som var för bra för att missa, säger DDB:s globale kreative chef Neil Dawson till tidningen The Guardian.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.