Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

PHDs vd: "Kännedom och tillväxt går hand i hand"

Publicerad: 20 Maj 2008, 13:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Mediebyrån PHDs vd Dominique Prewitt har varit på sin post i drygt två veckor. Hennes främsta mål är att göra byrån mer känd.- Jag vågar påstå att PHDs erbjudande är så bra så att kännedom och tillväxt kommer att gå väldigt mycket hand i hand, säger hon.


Ebba Horn, som var med och drog igång Omnicom-byrån PHD i Sverige, lämnade byrån i april för att jobba med auditing på Sveriges Annonsörer.

Efterträdaren Dominique Prewitt hämtades från konkurrenten Initiative Universal, där hon under åtta år jobbat med globala kunder som H&M och Expekt.

Vad vill du göra med PHD?

- I första hand låta PHD fortsätta utvecklas i enlighet med de mål och riktlinjer som drogs upp när byrån etablerades i Sverige. Mitt arbete blir nu att identifiera bästa vägen dit. PHD befinner sig i en tillväxtfas och trots att vi redan rekryterat fyra nya medarbetare under 2008 kommer vi redan nu behöva rekrytera en till två stycken till.

Vill öka kännedomen om PHD. Har du några ekonomiska mål för byrån under 2008?

- Våra finansiella mål kan jag inte uttala mig om då PHD ingår i det börsnoterade bolaget Omnicom. Dock kvarstår det redan kommunicerade målet att PHD inom tre år ska nå en omsättning på 500 miljoner kronor.

Hur var din syn på byrån innan du började där?

- PHD är ett ungt hungrigt företag med en massa driv och energi, något jag har lätt att identifiera mig själv med och det var något som lockade mig att få leda.

Vad är PHDs styrka som mediebyrå, anser du?

- Utöver de traditionella tjänster som alla mediebyråer erbjuder, använder sig PHD av neuroplanning, som bygger på neuroscience, det vill säga hur hjärnan reagerar på kommunikation och den kognitiva vetenskapen om det mänskliga beteendet.

- Det gör att PHD skapar kommunikationslösningar som inte bara säkerställer att vi kan nå vår målgrupp utan att vi även når dem på ett sådan sett att vi uppnår önskat beteende.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.