Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pharmaciachef ny marknadschef på Sibylla

Publicerad: 9 Maj 2001, 04:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Jonas Devallius blir ny marknadschef på Sibylla. Han efterträder Dennis Sundberg som drog igång Sibyllas förändringsarbete för tre år sedan.


Dennis Sundberg stannar på Sibylla till och med midsommar. Vad som händer efter

det har han inte bestämt än.

Varför lämnar du Sibylla?

- Det har varit tre tuffa år, och jag känner att jag tömt depåerna lite, säger

Dennis Sundberg.

De tre åren har bestått av omstrukturering av kedjan, från att ha varit ett

antal kök som använt Sibyllas varumärke till att bli en gemensam kedja med

gemensamma inköp och gemensam marknadsföring.

- Det tar alltid tid att få individualister att spela som ett lag men vi har

kommit en god bit på väg, säger Dennis Sundberg.

Under de senaste tre åren har Sibylla ökat både sin försäljning och sina

marknadsföringsinvesteringar med drygt tio procent. De två senaste åren har

kedjan gått tungt i tv.

- Det planerar vi att göra även i fortsättningen, säger Dennis Sundberg.

Sibyllas mål är att hålla sig kvar på platsen som tvåa i snabbmatssegmentet,

efter McDonalds. På tredje plats ligger Burger King.

Nye marknadschefen Jonas Devallius kommer närmast från Pharmacia där han var

chef för butiksmarknadsföring av egenvårdsprodukter som till exempel Ipren,

Nicorette och Regain. Han tillträdde som marknadschef den andra maj.

Sibyllas reklambyrå är Åkestam Holst. Mediebyrå är Media Broker.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.