Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Peugeot byter marknadschef

Publicerad: 26 Januari 2009, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Biltillverkaren Peugeot slår ihop produkt- och marknadsavdelningen. Då får marknadschefen Nicholas Parts gå.


- Vi vill effektivisera och se till att ha fokus på att ha rätt produkter på marknaden och kommunicera utifrån efterfrågan, säger Maria Lantz, press- och informationschef hos Peugeot till Dagensmedia.se.

Han ersätts av produktchefen Therese Granath. Nicholas Parts säger att det känns vemodigt att sluta:

- Det är blandade känslor, jag var ju där i åtta år och har varit med om en fantastisk resa. Men det ska bli kul att göra någonting nytt också.

Varför slutar du?

- Det här ska ses i en kontext av en ganska kraftig nedbantning. Ledningen valde nu att strukturera om och slå ihop avdelningarna och i samband med det lämnar jag, säger han.

För tillfället jobbar han som konsult.

- Jag har ett par uppdrag inom kommunikation och varumärkesarbete framför mig, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.