Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Petra von Rohr ska ratta Com Hems kommunikation

Publicerad: 10 Februari 2015, 11:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

Petra von Rohr, tidigare vd på Burson Marsteller och nu senast chef på Kreab, blir kommunikationsdirektör på Com Hem.


Ämnen i artikeln:

KreabCom hemBurson-Marsteller

Mellan 2009 och 2011 var Petra von Rohr vd på pr-byrån Burson-Marsteller.

2012 gick hon till Kreab, där hon var partner och chef för finansiell kommunikation.

Nu värvas hon av Com Hem, där hon blir ir- och kommunikationsdirektör med ansvar för för internkommunikation och public affairs.

– Det här är ett klassiskt "offer you can't refuse". Jag var inte på väg från Kreab utan trivdes väldigt bra men Com Hem är så spännande, säger Petra von Rohr till Dagens Media.

Hon nämner bland annat börsintroduktionen i somras och den nya vd:n Anders Nilsson samt det förändringsarbete som inletts som viktiga anledningar till att hon väljer att hoppa på det nya jobbet.

– Det är en fantastiskt rolig period att komma in i. Jag har inte arbetat i den här funktionen i en börsnoterad storbolagsmiljö tidigare så det ska bli jättespännande.

På Kreab jobbade du med flera varumärken men nu kommer du bara att arbeta med Com Hem, hur känns det?

– Jag har haft operativa roller tidigare, men de senaste sex åren har jag varit rådgivare. Rollen som rådgivare har verkligen sin tjusning i och med variationen, men det känns också kul att få jobba långsiktigt med alla delar i ett varumärke som jag ska få göra nu.

– Com Hem verkar i en bransch där dialogen med myndigheter och beslutsfattare är en viktig ingrediens. Här tror jag att mina erfarenheter av att arbeta nära experter inom public affairs på Kreab kommer väl till pass.

Även när det gäller internkommunikation finns mycket att göra hos Com Hem enligt Petra von Rohr.

– Som rådgivare ser jag att allt fler företag prioriterar upp internkommunikation. Det är mycket positivt.

Vilka är de största utmaningarna för Com Hem just nu?

– Det största är att exekvera den strategi som den nya ledningen fastställt. Så här långt har det gått mycket bra. Sedan har vi också förtroendeproblematiken. Den utvecklingen går åt rätt håll men det finns en del kvar att göra. Jag tror att det är viktigt att ha en rak dialog med kunden kring hur man tillsammans kan förbättra nyttjandet av Com Hems tjänster och infrastruktur.

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.