Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Peter Apelgren lanserar Din El

Publicerad: 17 November 2008, 10:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Göteborg Energi lanserar nya bolaget Din El med hjälp av Göteborgshumor. Reklambyrån Shout och film- och eventbolaget Stark står för koncept och utförande. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se</b>.


I april nästa år upphör energibolaget Plusenergi, som var samägt av Göteborg Energi och Vattenfall. Göteborg Energis del av bolaget blir då Din El.

- Kampanjsyftet är att skapa medvetenhet om det nya elhandelsföretaget Din El. Vi vill samtidigt passa på att få in reaktioner på vad folk tycker om elbranschen, istället för att bara byta skylt från Plusenergi till Din El, säger Torbjörn Harnesk, projektledare på Stark Film & Event.

Målet är att Din El ska bli göteborgarnas naturliga val av elbolag.

- Elmarknaden är ju en minst sagt kritiserad bransch, så här gäller det även att försöka vända en attityd. Förutom att kunderna ska uppleva DinEl som ett prisvärt alternativ, vill vi också försöka skapa ett elhandelsbolag där kunden står i centrum och som de kan lita på, säger Torbjörn Harnesk.

Komikern Peter Apelgren spelar taxichaufför i kampanjfilmerna som ska gå lokalt i TV4 Göteborg.

Förutom tv blir det utomhusreklam, radiospottar och dagspressannonser i Göteborgstidningarna. Dessutom blir det banners på Gp.se, Hemnet och sponsrade länkar på Google. På kampanjsajten Dinel.se uppmanas alla att tala ut om sin syn på elbranschen. Här kan man även se filmer som visar göteborgarnas åsikter.

Reklamen rullar igång i dag och pågår till april nästa år.

Arbetsgrupp på Stark:Torbjörn Harnesk Projektledare Kampanj Mikael Wikström Regi film Mikael Qvick WebAnette Myrheim Intern förankring Anna Albien Intervjuer på stan

Arbetsgrupp Shout:Jens Krona och Sara Tempte Art Director Thomas Ottosson och Peter Roane CopywriterJoakim Hökegård Projektledare Produktionsledare: Jeanette ÅbergFinal art: Per Westlund

Kund: Göteborg Energi Ann Törnblom Informationschef

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.