Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pelle Törnberg prisas av Sveriges Annonsörer

Publicerad: 17 April 2007, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Metros vd Pelle Törnberg är årets mottagare av Sveriges Annonsörers pris Stora annonsörpriset. Han mottog utmärkelsen i samband med Stora Annonsördagen på Clarion Hotell i Stockholm.


Stora annonsörpriset delas ut varje år till någon som gjort "en förtjänstfull insats som spelar roll för Sveriges annonsörer". Det är femte året som priset delas ut.

Pelle Törnberg får priset för "sin förståelse och flexibilitet när det gäller att tillmötesgå och lösa annonsörernas önskemål och kommunikationsbehov på ett kreativt sätt".

Dagens Media fick en snabb pratstund med Pelle Törnberg, som är på plats på Stora Annonsördagen för att motta priset.

Vad betyder priset för dig?

- Jag är självklart väldigt hedrad. Det är extra stort att få ett pris av sina kunder.

Varför fick du priset?

- Jag har varit med om en unik period i svensk medieutveckling. Med Metro bröt vi till exempel dagstidningsoligopolet och har därigenom varit med och breddat medieportföljen för annonsörerna.

Hur stor roll spelar den här typen av priser generellt?

- Förhoppningsvis kan det hjälpa till att stötta andra oligopolbrytare att jag får det här priset, och på det sättet är det positivt. Men jag tror inte att det leder till att alla plötsligt köper en annons i Metro i morgon.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.