Nyheter
Patrik Riese tar över Annonsörkommittén
Publicerad: 8 september 2008, 13:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
GMs marknadsdirektör Patrik Riese tar över ordförandeklubban i Sveriges Annonsörers Annonsörkommitté.
Han efterträder därmed Mats Wester från GE Money Bank. Patrik Riese har varit ledamot i Annonsörkommittén sedan 2005. Kommittén är Sveriges Annonsörers verkställande utskott och fungerar som rådgivare till organisationens styrelse.
- Det är kul att ta en lite större roll, men det blir ingen större förändring. Jag kommer i pincip att leda mötena. Jag tycker Annonsörkommittén är en riktigt bra sammanslutning där vi diskuterar intressanta och relevanta saker för hela branschen, säger Patrik Riese.
Vilka är kommitténs viktigaste frågor?
- Det är en sådan bredd på frågorna. Det dyker upp alltifrån relationen med mediebolag och reklambyråer till opinionsbildning och remissvar. Men det allra viktigaste just nu är att lansera Reklamombudsmannen på ett bra sätt och få alla annonsörer att stå bakom.
- Vi har kommit väldigt långt hittills. Vi har rekryterat och hittat ett bra system för finansieringen. Allt ska vara på plats 1 januari så därför blir det mycket jobb under hösten.