Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Passion for Business siktar på minst 50.000 i upplaga

Publicerad: 17 April 2008, 09:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Det börjar dra ihop sig för premiär av Passion för Business, Carina Nunstedts och Anna Carrfors Bråkenhielms affärstidning för kvinnor. Runt 1.000 prenumerationer har sålts och Carina Nunstedt hoppas på en upplaga på minst 50.00 exemplar.


Dummyomslag för Passion for Business. Marknadsföringen sker främst via Passion for Business samarbetspartners. Elite Hotels förköper 4.000 exemplar och ger till sina kvinnliga gäster. Dessutom får alla Veckans Affärers prenumeranter det första numret av Passion for Business i "vårpresent".

- Vi jobbar också med olika kvinnliga nätverk. Det känns som att vår tidning är efterlängtad, säger Carina Nunstedt.

Hur många läsare ska ni nå?

- Vi trycker 50.000 exemplar. Målet är att ha en upplaga på minst det. Men det vet ju alla som någonsin startat en ny tidning att det tar ett tag att jobba in den och för återförsäljarna att placera den i hyllan.

Under 2008 ska fyra nummer av Passion for Business ges ut, alltså en utgivningstakt på varannan månad.

Är det inte en risk att komma ut så sällan i början när namnet just ska arbetas in?

- Vi har gjort ett fullmatat premiärnummer som vi hoppas ska räcka hela sommaren. Dessutom kommer en sommarmånad där folk stänger av sitt jobbliv. Sedan kommer nästa nummer i augusti.

Hur går annonsäljet?

- Det har gått fantastiskt bra. Vi har ju mixen business och pleasure, så vi lockar både b2b-amnnonsörer och livsstilsannonsörer. Packningsgraden är närmare 30 procent.

På Passion for Business lönelista finns namn som Emma Wiklund, Kim Wadström, Adele Treschow, Linda Skugge och Jennifer Jansch.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.