Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Passion blir bra - men smal"

Publicerad: 5 Maj 2008, 10:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Imorgon kommer första numret av omtalade Passion for Business.- Jag tror den blir smal och då är det svårt att bli kommersiellt bärande, säger Mediacoms printchef Jimmy Bolander.


Passion for Business är Carina Nunstedt och Anna Carrfors Bråkenhielms affärstidning för kvinnor. Carina Nunstedt hoppas på en stabil upplaga på 50.000 exemplar. Tidningen ska ges ut med fyra nummer 2008, men takten kan komma att öka nästa år.

Förutom lösnummerförsäljning och prenumerationer ska tidningen distribueras via olika samarbetspartners. Bland annat får Veckans Affärers prenumeranter det första numret av Passion for Business i "vårpresent".

Dessutom förköper Elite Hotels 4.000 exemplar av varje nummer för att ge till sina kvinnliga gäster. Andra partners kring distribution och event är IFL Handelshögskolan, Lindex och Poolia.

Packningsgraden är närmare 30 procent.

Jimmy Bolander tror på en bra, men smal, produkt.

- De två kvinnorna som står bakom tidningen är mycket duktiga tidningsmakare. Men affärstidningarna har haft det tufft - Diego fick ju göras om och Attention har ju lagts ned, säger han och fortsätter:

- För att lyckas måste du knyta starka nätverk. Många tidningar har samarbeten med hotell men det är ingen garanti för att få läsare. Dessutom undrar jag vad som händer när konjunkturen mattas av.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.