Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Passagens marknadschef säger upp sig

Publicerad: 11 Oktober 2001, 13:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Portalen Passagens marknadschef Henrik Wallén sade upp sig igår. (Uppdaterad)


- Min uppgift har varit att skapa en varumärkesplattform för Passagen. Eftersom

den är klar, skulle mitt uppdrag vara att marknadsföra Passagen. Men nu när

marknaden är ansträngd blir det mindre fokus på och resurser till

marknadsföring och det passar mig mindre väl, säger Henrik Wallén.

Vad ska du göra härnäst?

- Jag har en del olika saker på gång. Vi får se.

Det är ännu inte klart om Henrik Wallén kommer att ersättas och i så fall av

vem.

- Det är för tidigt att säga något. Det (uppsägningen) skedde i går, säger Pål

Bruu, nytillträdd Sverige-vd för SOL där Passagen ingår.

Har du några förändringar på gång som ny vd?

- Jag är anställd för att öka intäkterna. Det blir därför ett väldigt fokus

på försäljning. Det är min viktigaste uppgift.

Hur ska du öka försäljningen?

- Fortsätta stå ut och ha en klar position i marknadsmixen inför kunderna.

Våra produkter har många spännande målgrupper som vi ska ta fasta på.

På vilket sätt står internet ut från till exempel tv och print?

- Träffsäkerheten och möjlighet till interaktion med målgrupperna, säger Pål

Bruu.

Pål Bruu är sedan någon vecka vd för Sol efter att Annika Söderberg sade upp

sig.

Henrik Wallén har sedan i maj också varit försäljningschef, efter att den

dåvarande försäljningschefen Ulrica Olsson slutade av personliga skäl.

Henrik Wallén kom själv till Passagen våren 2000 efter att han lämnat posten

som marknadschef på TV4.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.