Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Passagen säljer Internet-besökare till Jobline

Publicerad: 27 maj 1999, 11:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:33

Bonniers rekryteringsföretag Jobline inleder ett samarbete med portalen Passagen. Samarbetet går ut på att Passagen mot betalning slussar besökare till Joblines rekryteringstjänst.


Passagen har satt upp en underavdelning, Jobb och Karriär, som ska locka folk

som vill byta jobb. Där finns information om karriärer och utbildningar.

Tanken är att mot betalning slussa besökarna vidare till Joblines sajt och

Passagen tänker inte aktivt sälja annonsplatser för företag som vill erbjuda

tjänster inom utbildning och karriär

- Nej, vår affärsidé är att packa och distribuera sökare. Vi är ju en portal,

säger Ingvar Siverling, projektledare Jobb & Karriär.

Jobline och Passagen en märklig konstellation som än en gång visar att inga

samarbeten är för brokiga så länge de sker på Internet. Schibsted äger via

Scandinavia Online 40 procent av Passagen. Schibsted äger också Svenska

Dagbladet som konkurrerar med Bonniers Dagens Nyheter. Svenska Dagbladet driver

i sin tur en rekryteringssajt med E+T förlag.

- Även om Passagen och Svenska Dagbladet finns i samma koncern, har våra ägare

olika syften med dem, säger Ingvar Siverling, som mycket väl kan tänka sig

samarbeten med Jobline- konkurrenter som Poolia och Jobfinder.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.