Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Papyrus vårdar kunder på golfbanan

Publicerad: 31 Juli 2002, 07:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Pappersföretaget Papyrus är en av sju huvudsponsorer av golftävlingen Volvo Scandinavian Masters. Bolagets medverkan i tävlingen är den enskilt största marknadsföringsinvesteringen och marknadschef Stefan Sikander är nöjd med utfallet.


- Framförallt vill vi skapa relationer med våra kunder genom golfen. Vi har egna tävlingar där inbjudna kunder kan vinna möjlighet att medverka i Masters pro-am (tävling där amatörer spelar tillsammans med proffsen, red. anm) och tar dessutom emot många kunder som besöker oss i tävlingens sponsorby, säger Stefan Sikander.

Volvo Scandinavian Masters är Sveriges största golftävling och är den svenska representanten på golfproffsens europatour. Tävlingen pågår som bäst i Kungsängen utanför Stockholm och drar varje år stora mängder åskådare.

Papyrus medverkar som sponsor för andra året i rad och Stefan Sikander använder evenemanget i första hand för att umgås med sin målgrupp; tryckerier, reklambyråer och köpare av förbrukningspappersvaror på små och medelstora företag samt inom offentlig sektor.

- Vi bjuder in mellan 1500 och 2000 kunder och förra året tror jag att nästa lika många besökte oss. Jag räknar med att det dyker upp många även i år, säger Stefan Sikander.

Hur mycket en huvudsponsorplats kostar på Scandinavian Masters vill han inte berätta.

- För oss är investeringen den enskilt största marknadsföringsinsatsen, säger Stefan Sikander.

Övriga huvudsponsorer av årets Volvo Scandinavian Masters är Nordea, Papyrus, Sapa, Strålfors, Vodafone och Öhrlings Pricewaterhousecoopers

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.