Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Papa Dee och Kerstin Brunnberg dejtar

Publicerad: 8 Maj 2008, 05:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Sveriges Radio lanserar sin tjänst Programhittaren och kickar samtidigt igång en av sina största kampanjer någonsin. Bland annat går en reklamfilm signerad Forsman Bodenfors upp på bio där Kitty Jutbring, Kerstin Brunnberg och Annika Lantz spelar huvudroller i en speed dejting-miljö. <b>Se filmen här.</b>


Hårdrockar-Micke och Kitty Jutbring är också med. Sveriges Radio har över 400 program på 45 olika kanaler. För att underlätta programvalet lanserar kanalen Programhittaren. Användarna får där betygsätta olika ljud och därefter ger Programhittaren förslag på tre program som borde passa lyssnaren. De läggs sedan i en nedladdningsbar skrivbordsradio.

Fredagen den 9 maj går reklamfilmer upp på bio. Filmerna regisseras av Sara Haag och miljön är en speed-dejtingscen lyssnare matchas ihop med några av Sveriges Radios mest populära programledare.

- Vi har valt att ligga intill filmer som unga personer upp till 35-40 går på. Ett exempel är premiären av Sex and the City-filmen, säger Rebecka Ioannidis Lindberg, marknadschef på SR.

Kitty Jutbring, Bosse Bildoktorn, Annika Lantz samt kanalens vd Kerstin Brunnberg är några som deltar.

SR kör också banners på utvalda sajter med små mini-Programhittare.

Vad kostar kampanjen?

- Vi har lagt 900.000 kronor på medieköp, säger Rebecka Ioannidis Lindberg.

Hur mycket är det av din totala årsbudget?

- Det kan jag inte säga exakt.

Andreas Engstrand har varit projektledare på Forsman Bodenfors och Rebenga har gjort webbkampanjen. Maxus är mediebyrå.

Se filmen här

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.