Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Panama charmar skandinaviska turister

Publicerad: 6 Februari 2009, 12:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Panama gör en marknadsföringsoffensiv i Skandinavien, som ska locka turister till Centralamerika. Satsningen startar med en dansturné, som nu är på plats i Stockholm.


Målet är att få fler europeiska turister i Panama genom att inspirera och upplysa om landet. Skandinavien är en prioriterad marknad.

- Panama tror på att vända sig till just skandinaver. Vi reser mycket och gillar långdistansäventyr, säger Helena McShane, på Ogilvy PR.

Ogilvy har fått i uppdrag av Panamas turistmyndighet att leda det skandinaviska pr- och eventarbetet.

Under 2009 blir det en rad aktiviteter i de skandinaviska länderna. Först ut är ett turnerande event som bland annat innehåller uppträdanden av dansgruppen Danza de los Diablicos från Panama. Det startade i Helsingfors i början av veckan och är nu i Stockholm. Dansarna far sedan vidare till Oslo och Köpenhamn.

- Vi tror att Skandinavien har stor potential och vill verkligen etablera Panama som ett nytt turistmål för skandinaverna. Det ska bli en spännande utmaning eftersom Panama i dag är ganska okänt i de nordiska länderna, säger Carl Frederik Nordström, deputy general administrator hos Panamas turistmyndighet, i ett pressmeddelande.

Eventbolagen BSP Marketing och Standing Ovation deltar i projektet. Efter Skandinavien fortsätter turnén vidare i Europa.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.