Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Pampers lanserar nya blöjor i tv

Publicerad: 20 Juni 2002, 04:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Pampers nya produktlinje med blöjor anpassade efter barnets utveckling snarare än vikt är fortsättningen på Pampers omprofilering. Blöjorna lanseras i tv och butik, via dr, pr och tidningsannonser.


Tv-kampanjen går som vanligt när det gäller Pampers i TV3, TV4 och Kanal 5. Relationsmarknadsföringen ska gå via fysiska och elektroniska utskick till alla föräldrar som har barn i blöjåldern. Dessutom ska Procter & Gamble ha butiksaktiviteter med bland annat priserbjudanden.

Huvudfokus är att så många som möjligt ska prova de nya blöjorna - trots att den gamla produktlinjen Baby Dry blir kvar i butikerna.

- Vi tycker de nya blöjorna är bättre produkter. De gamla tillgodoser de grundläggande basbehoven som torrhet och passform. De nya produkterna är framtagna efter fysiologiska utvecklingsstadium som bland annat ger ökad rörelsefrihet när barnen börjar krypa och gå, säger Sandra Kottenauer, produktchef för Pampers på Procter & Gamble.

Avsikten med omprofileringen, där också sajten pampers.com som startade i våras ingår, är att förbättra relationen med sveriges föräldrar.

- Vi är kända för att ha produktrelaterad information men svenska föräldrar vill ha bredare information. Vi vill förbättra relationen genom att tillhandahålla information och tjänster som inte bara fokuserar på produkten. Vi tar avstamp i barnets utveckling i allt vi gör, från produktutveckling till kommunikation, säger Sandra Kottenauer.

Istället för de vanliga viktmarkeringarna har de nya paketen blöjor delats in i tre utvecklingsstadier: nyfödd (New Baby), när barnet börjar röra på sig (Active Fit) och när barnet börjar stå och gå (Easy Up). Paketen med de tre stadierna märks med olika färger. Inom de olika utvecklingsstadierna behålls dock viktmarkeringen.

När lanseringen av de nya blöjorna startar vill Sandra Kottenauer inte svara på, mer än att det är "snart". Kampanjen ska pågå "de närmaste månaderna".

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.