Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

P&Gs nya tampong-payoff: "Up yours!"

Publicerad: 30 Oktober 2001, 12:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Procter & Gamble inleder i veckan en dr-kampanj för Always tamponger riktad till unga kvinnor. Den något provocerande payoffen lyder "Up Yours!".


- Temat bygger på en konsumentundersökning som visar att kvinnor faktiskt

föredrar att föra in tampongen med sitt längsta finger, så "Up Yours!" är

dubbeltydigt, säger produktchef Yana Ignatova.

Tror du inte att budskapet kan uppfattas som för provokativt?

- Nej. Vi hade olika alternativ som vi testade på unga konsumenter innan vi

bestämde oss och de älskade "Up Yours!".

Varför dr?

- Vi gör ett utskick eftersom vi vinner på att konsumenterna provar produkten.

Utskicket innehåller förutom tampongen en inbjudan till en SMS-tävling. Hur

många utskick som kommer att göras vill inte Yana Ignatova avslöja av

"konkurrensskäl", men hon berättar att det rör sig om en av varumärkets största

under de två senaste åren.

Ansvarig reklambyrå är Leo Burnett och mediebyrå Mediacom.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.