Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

P&G och Chili i samarbete om tjejsajt

Publicerad: 16 Juni 2000, 05:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Procter & Gamble har tillsammans med ungdomstidningen Chili tagit fram sajten Tjejhörnan. Sponsor och leverantör av en del av innehållet är P&Gs varumärke Always.


Sajten släpptes för en vecka sedan och ligger under chili.se. Den riktar sig

till tjejer på 15 - 20 år och har inriktningen "allt du velat veta, men aldrig

vågat fråga om". Always har ordnat frågespalter, artiklar och tävlingar.

- Vi vill nå vår huvudsakliga målgrupp av 15-19-åringar och valde att göra ett

strategiskt samarbete istället för reklam på många olika sajter, säger

Katharina Franzén, marknadskoordinator på P&G.

I utbyte genomför P&G kampanjer för att dra medlemmar till Chilis sajt.

- Vi gav till exempel Max Factor smink till alla som registrerade sig som

medlemmar, säger Katharina Franzén.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.