Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Över 50.000 såg Sefastsson-dokumentären i TV8

Publicerad: 3 september 2007, 08:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:00

Drygt 50.000 såg dokumentären Den korrumperade reportern, om Trond Sefastsson, på MTG-kanalen TV8. Detta enligt preliminära MMS-siffror.TV8 köpte programmet direkt när Robert Aschberg, vd på Strix, ringde upp.


FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Preliminära siffror från MMS gör gällande att 51.000 tittare följde det omdiskuterade Insider Special-progrogrammet om TV4-journalisten Trond Sefastsson igår klockan 21.15.

Det placerar programmet på topp tio-listan över de mest sedda programmen på TV8 i år.

- Det är bra för kanalen. Vi förväntar oss inte att Com hem-effekten kickar in över en natt, säger Thomas Hall, och fortsätter:

- Det var ett snabbt inslängt program som inte hann komma i alla tablåer.

TV8 högg direkt när Robert Aschberg ringde upp och erbjöd kanalen programmet.

- Jag utgår för att vi inte är kända för att vara kanalen som betalar bäst. Jag räknar kallt med att han har ringt några andra innan. Men vi nappade på det, förstås.

TV8 tog i lördags plats i Com hems analoga grundutbud.

- 80 procents täckning känns fantastiskt. Sen kommer det att ta ett tag innan det syns, säger Thomas Hall.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev