Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

OTW fortsätter rekrytera och startar dagstidningsprojekt

Publicerad: 4 Juni 1999, 10:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Värvningarna till medieföretagen OTW fortsätter. Det senaste tillskottet är AD:n och formgivaren Anne Fållsten som OTW hämtar från tidningen Resumé.


Anne Fållsten börjar i augusti, men redan på måndag börjar Thomas Mattsson som

OTW har lockat över från Expressen.

Tidigare i vår lämnade Jonas Nilsson jobbet som layout- och designchef för

Expressen/GT för att bli VD för dotterbolaget OTW Publishing.

Även de båda andra nykomlingar ska arbeta inom OTW Publishing. Enligt Anders

Abenius, en av grundarna och ägarna till OTW, har man många spännande projekt

på gång. Både för kundtidningar och dagstidningar, som Thomas Mattsson ska

jobba med. Men om det handlar om Dagens Nyheters kommande lösnummerstabloid för

unga vill han inte kommentera.

- Jag kommenterar inte olika projekt. Därför varken bekräftar eller dementerar

jag något, säger han.

Ambitionen är att bli ett heltäckande mediehus. Efter sommaren startar det nya

dotterbolaget OTW Communication inom PR. Och på OTW Media, som idag bevakar

travsport för TV4:s räkning, smids nya planer. Inom någon vecka har ska ett

pilotavsnitt för en ny svensk underhållningsserie vara färdigt. Någon köpare

finns inte, utan OTW ska presentera idén för de stora TV-kanalerna.

Inget mediehus är komplett utan en Internet-satning. Det finns således också

med i OTW:s planer.

- Men bara som innehållsleverantör och affärsutvecklare, säger Anders Abenius.

Kundtidningar, dagstidningar, tidningen Svensk Golf, Bonniers nya mansmagasin

Adam, trav-TV, underhållningsprogram, PR och Internet. Det är en diger uppgift

OTW tagit sig an, och som kräver en stark tillväxt på personalsidan. Hittills

har OTW lyckats rekrytera duktiga medarbetare, men hur länge håller det? Och

att växa fort är en tuff uppgift. Se till exempel på företag som Icon Medialab

som haft allvarliga problem med likviditet och vinst. Riskkapital kommer att

behövas.

- Vi har en god lönsamhet idag. Och de tänker vi fortsätta med även om vi växer

snabbt, säger Anders Abenius.

Karin Jansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.