Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ostkrokar lanserar Seat Ibiza

Publicerad: 24 April 2002, 13:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Seat visar upp nya modellen Ibiza i matbutikerna och tar till OLWs ostkrokar vid lanseringen. Lanseringen startar nästa vecka och har tv som huvudmedium.


I TV3 och TV4 ska Seats internationella filmer visas. Samtidigt inleds en radiokampanj producerad av Garbergs. Kampanjen går även i magasin och dagspress.

TV och magasinen används till att berätta om att Ibiza säljs till ett bra pris. Dagspressen ska få bilkunderna att provköra bilen hos närmaste återförsäljare. Radiokampanjen har till syfte att få lyssnarna att hålla ögonen öppna för den nya modellen.

Den första delen av kampanjen följs upp till sommaren med visning av ett 100-tal bilar i dagligvaruhandeln.

Seats marknadschef Lisbeth Hansson hoppas mycket på butikskampanjen, som ska få folk att vilja provköra bilen.

- Vi vill visa Ibiza på ett ställe där det passerar så mycket folk som det gör i en butik.

Under sommaren ska också den nya modellen visas upp på 2,1 miljoner Cheez Doodles-påsar. Detta kopplas till en tävling som Seat och OLW anordnar på en kampanjsajt. Tävlingen får stöd av promotionspotar som sänds i TV4.

Lisbeth Hansson oroar sig inte så mycket över dagens rapporter om att det är olämpligt att äta snacks ska lägga krokben för lanseringen.

- När man gör crosspromotion eller sponsrar kan det hända såna här saker, men jag tycket inte det är någon fara, det är så mycket man inte ska äta.

Seat jobbar med Garbergs som reklambyrå, Schüllerquist Marketing sköter butiksmarknadsföringen medan Bizkit köper medieutrymmet.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.