Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Osäkerhet på Impact efter Metro-affären - säljchef slutar

Publicerad: 19 Maj 2008, 08:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Kvällspressens annonspaket Impact tappar sin försäljningschef Jörgen Ellgren. Då passar Impact på att omorganisera.


- Jag har sagt upp mig. Jag har varit här i sex år och känner att det är dags, säger Jörgen Ellgren.

Exakt vad han ska göra istället är inte klart.

- Det är inget som jag kan kommentera.

I och med att Jörgen Ellgren slutar delar Impact upp säljarna i två team med varsin teamledare. Säljarna ska även fortsättningsvis jobba branschvis.

- När Jörgen Ellgren väljer att lämna så strukturerar vi om för att utvecklas, säger Torbjörn Wittström, tf vd för Impact och vice vd på Expressen.

Hur påverkas Impact av affären mellan Schibsted och Metro?

- Det är svårt att säga, vi fick veta det i dag. Kvällstidningsmarknaden är en specifik bransch och jag tror att branschpaket som Impact kommer att stå sig väl även i framtiden.

Jörgen Ellgren gör sin sista dag i slutet på juni.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.