Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Orkla jagar mediebyrå

Publicerad: 17 April 2007, 06:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Orkla rekryterar en nordisk mediebyrå. Pitchen pågår och ska vara avslutad till sommaren. Nu kan Mediasupport sitta löst.


Rekryteringen är ett nordiskt projekt. Koncernen samarbetar i dag med en rad byråer i Sverige och de övriga nordiska länderna, och tanken är att en samordning ska leda till effektiviseringar.

- Det är ett av skälen till att vi genomför detta, säger Agneta Påander som är ansvarig för planering och inköp av media på Procordia Food och den som håller i upphandlingen.

Vilka kriterier ska den byrå ni väljer uppfylla?

- Vi har en lång kravlista, men jag vill inte gå in på några detaljer. Det ska vara en byrå som på bästa sätt möter våra kvalitativa och kvantitativa krav.

Hur många är med i pitchen?

- Den informationen har inte ens gått ut till de inbjudna.

Är några av dem mediebyråer som Orkla samarbetar med i dagsläget?

- Så kan det ju vara. Men tills vi har valt en ny byrå är det business as usual.

Är du nöjd med de företag som är med i pitchen så här långt?

- Jag är nöjd med processen. Så mycket kan jag säga. Ambitionen är att vi ska vara klara i maj eller början av juni, men hittar vi ingen mediebyrå som vi är nöjda med fortsätter vi rekryteringsarbetet i höst.

Flera av Orklas företag i Sverige anlitar för närvarande Media Support. Till dem hör Procordia Food, Göteborgs Kex och Abba Seafood.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.