Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Örebrobyrå spöade Stockholm i kampen om Fonus

Publicerad: 1 Februari 2008, 09:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Den relativt okända Örebrobyrån NPP Reklambyrå får göra Fonus nordiska reklam i samarbete med begravningsentreprenörens mediebyrå Market Broker.


­ Samarbetet med NPP är i sin linda och ett försök. Vi har haft en norsk reklambyrå, men tyckte att avståndet dit var för långt och därför har vi sökt nya byråer att samarbeta med, säger Bo Forslund, informationschef på Fonus.

Mattias Bodin som är vd för NPP Reklambyrå är glad över att få Fonus som kund:

- Det är jätteroligt. Det blev precis klart att Fonus valt att arbeta med oss i konkurrens med stora Stockholmsbyråer. Vi ska löpande göra Fonus kommunikation utifrån deras varumärkesplattform, säger han.

NPP har kontor i Stockholm och Örebro och har funnits i 37 år. Ifjol omsatte byrån 30 miljoner kronor med en byråintäkt på 19,5 miljoner kronor och vinstmarginalen var drygt 11 procent. Trots det är byrån förhållandevis okänd.

- Folk brukar säga, oj vad stora ni är. När vi berättar att vi lanserade Risifrutti med Pernilla Wiberg och ligger bakom Sibyllas varumärke så känner ju folk till vad vi gjort även om de inte vet vilka vi är. Vi ska försöka ändra på det nu, säger Mattias Bodin.

NPP har jobbade med omkring 90 kunder förra året, bland annat Arbesko skyddsskor, Dagspress Direkt och Ingress Media. Förra året köpte byrån upp Gaal Kommunikation i Stockholm och har nu 26 anställda.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.