Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Operans marknadschef till Systembolaget

Publicerad: 28 november 2011, 07:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Kungliga operans marknadschef Malin Forkman blir varumärkeschef på Systembolaget.


Ämnen i artikeln:

Systembolaget

Malin Forkman tillträder vid årsskiftet och ersätter Fredrik Thor som lämnade Systembolaget för ett år sedan.

– Systembolaget har ändrat sin kommunikationsstrategi på ett sätt som låter spännande. Man har gått från en klassisk rörorganisation, och infört en avdelning som ska jobba strategist och långsiktigt. Den blir jag chef över, säger Malin Forkman.

Hon lämnar Operan på fredag, men någon efterträdare har ännu inte utsetts.

– Precis som Systembolaget är Operan ett statligt bolag, vilket är en speciell förutsättning. Utmaningen med Systembolaget är att kommunicera glädjen i mat och dryck, samtidigt som man måste förespråka måttfullhet, säger Malin Forkman.

Systembolaget har i dagarna även fått sin nya kommunkationsdirektör, Kerstin Wallentin från ATG, på plats.

Hon har ett ettårigt kontrakt.

– Med både ny varumärkeschef och kommunikationsdirektör har vi alla möjligheter att lyfta fram positionerna, säger presschefen Lennart Agén.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Systembolaget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.