Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Operachef tar över Volvo Cars marknadskommunikation

Publicerad: 15 Maj 2008, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Kungliga Operans marknads- och försäljningschef Michael Persson blir ny global marknadskommunikationsdirektör på Volvo Cars. Han börjar nya jobbet i mitten av augusti.


Michael Persson på Kungliga Operans trappa. - Det är lite för snabbt och efter lite för kort tid på Operan men det här var en möjlighet jag kände att jag var tvungen att ta, säger Michael Persson.

Han har varit marknads- och försäljningschef på Operan i 1,5 år. Innan dess var han varumärkeschef på SAS och global marknadsdirektör på Absolut Vodka.

- Volvo är ett av Sveriges starkaste varumärken där man under 60 år har lyckats bygga upp ett premiummärke på global basis. Det här är ett internationellt uppdrag som känns väldigt spännande.

Finns det några likheter mellan Operan och Volvos bilar?

- Båda två är premiumvarumärken där det handlar om att kontinuerligt fylla produkten med ett mervärde som kunderna är beredda att betala lite extra för.

Tjänsten på Volvo Cars är i Göteborg. Hur känns det att lämna Stockholm?

- Jag kommer från början från Västkusten men har bott på Östkusten i 28 år, så visst känns det lite konstigt.

Michael Persson tar över tjänsten som global marknadskommunikationsdirektör efter Tim Ellis som går vidare inom bilindustrin. Någon efterträdare till tjänsten på Operan är ännu inte klar.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.