Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Opel rekryterar ny marknadschef

Publicerad: 10 Augusti 2011, 10:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Nicholas Parts – som tidigare arbetat som marknadschef på Seat och Peugot – är Opel Sveriges nye marknadschef.


Ämnen i artikeln:

Opel

Det var för två år sedan som Nicholas Parts fick gå från Peugot på grund av en omorganisation av verksamheten.

Sedan dess har Nicholas Parts arbetat som konsult med inriktning på affärs- och strategiutveckling.

Nu återvänder han alltså till bilindustrin och blir Opel Sveriges nya marknadschef.

– Det känns som om jag kommer in vid rätt tidpunkt. De har ett modernt modellprogram med många prisvinnande produkter och försäljningen ökar stadigt. De ska dessutom lansera flera nya modeller det närmaste halvåret så jag får många roliga saker att ta tag i direkt. Lanseringen av elbilen Opel Ampera som har en unik teknologi ska bli speciellt intressant, säger Nicholas Parts i ett pressmeddelande.

Hittils har Opels försäljning av person- och lätta transportbilar – enligt biltillverkarens egna siffror – ökat med nära 45 procent under 2011, jämfört med året innan.

– Vi ser verkligen fram emot att ha Nicholas i vårt team. Nicholas har lång erfarenhet av bilbranschen och har dessutom arbetat med varumärkesfrågor vilket är någonting som Opel behöver fokusera på, säger Opel Sveriges vd Ralph Gonsalves i ett pressmeddelande.

I höstas rekryterade Peugot sin nye marknadschef Kenneth Holmgren från Opel.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Opel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.