Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Opel i miljöbilskampanj

Publicerad: 12 November 2008, 14:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Opel kommunicerar miljöbilar med hjälp av solpanelstaket på bilfabriken. Biltillverkarens senaste kampanj går i tv, print, dm och på nätet. <b>Se reklamfilmen på Dagensmedia.se.</b>


Nätannons. Kampanjen drog i gång i går och visar upp tre nya miljöbilar från Opel; Agila, Astra och en dieselvariant av Corsa. Reklamfilm är framtagen på Europanivå av McCann i Frankfurt.

- Vi tar en lite annorlunda utgångspunkt, i vår bilfabrik, som har det största solpanelstaket i världen. Så inte nog med att bilarna släpper ut mindre koldioxid vid körning, utan även när de byggs. Det visar på Opels helhetstänkande i miljöfrågan, säger Kenneth Holmgren, kommunikationschef på Opel.

Tv-delen av kampanjen drar igång den här veckan, och nästa vecka följs det upp med dags- och kvällspress lagom till Opels miljöbilshelg hos återförsäljarna. Dm-utskicket går till befintliga och potentiella kunder.

- Målgruppen är väldigt bred eftersom vi både ska bygga varumärket och sälja tre ganska olika bilar.

Opels byrå i Sverige är MRM Worldwide och mediebyrå är Carat.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.