Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Omfattande omorganisation på CIA Media Marketing

Publicerad: 14 Augusti 1999, 11:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Mediebyrån CIA Media Marketing, som sedan tidigare har minskat personalstyrkan, genomför nu en omfattande omorganisation för att möta en allt tuffare konkurens.


CIA ska delas in i två organisationer som speglar två kundkategorier. Kunder

som behöver avancerad kommunikationsrådgivning ska servas av en särskild grupp

bestående av 10-12 "mediemarknadsföringskonsulter". Resten av CIA ska jobba

med kunderna som har sin mediestrategi klar för sig. Dessa kunder ska också

till viss del serva sig själva via Internet.

- Vi har förstått att en genomsnittlig förmedlingstjänst inte passar alla våra

600 kunder, säger Per Möller VD för CIA Media Marketing.

CIA har också minskat på personalstyrkan med 15 personer sedan i våras.

Personalminskningarna har genomförts genom att prov- och projektanställda inte

har fått förlängt och förtidspensioneringar.

En handfull personer med administrativa tjänster har CIA sagt upp.

Personalstyrkan ligger nu på 112 personer.

- Att vi kan klara oss på något färre anställda beror dels på ny teknik och

effektivare arbetssätt och till en del på de kundtapp vi hade i början på året.

Under ett halvår har CIA har tappat stora kunder som KappAhl, Bingolotto,

Svenska Spel och OK.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.