Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

OMD tog hem miljardpitch

Publicerad: 29 April 2008, 06:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Datajätten Intel väljer OMD. Därmed snuvar OMG-byrån Starcom och nuvarande partnern Universal McCann, i Sverige Initiative Universal, på ett konto värt knappt 2 miljarder kronor globalt.


För svenska OMD lär dock inte vinsten betyda speciellt mycket. Intel köper knappt någon reklam alls i Sverige, enligt Sifo Reklammätningar.

En tredjedel av de två miljarderna pumpas istället in i den amerikanska marknaden.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.