Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

OKQ8 sätter ny marknadsorganisation

Publicerad: 18 Augusti 2008, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Peter Tiberg, som i april ersatte Gunnar Ericsson som marknadschef på OKQ8, stöper om marknadsavdelningen. Företaget rekryterar också en reklam- och sponsringsansvarig projektledare från Initiative Universal.


Peter Tiberg var tidigare marknadschef för Svenska Spels sportspel. I april tillträdde han sin tjänst på OKQ8 och kan nu presentera en ny marknadsorganisation.

Marknadsavdelningen krymper från åtta till fem personer, vilket bland annat är ett resultat av att två personer med ansvar för kort och medlemskommunikation har bytt avdelning från marknad till finans.

- Det gör att vi kan samordna kort- och medlemsaffären på ett bättre sätt, säger Peter Tiberg.

En annan förändring är att den interna inköpsorganisationen lagts ner och inköpsfunktionen har tagits över av Coop.

- De hjälper oss med inköp för bil, hem & fritid sortimentet till våra stationer.

OKQ8 har också digitaliserat ett flertal interna kataloger som fungerat som underlag för stationernas inköp.

- Det innebär att företaget minskat det interna produktionsarbetet och ersatt två formgivare/grafiker med en projektledare.

OKQ8 har också nyrekryterat. Filip Arwidson, för tillfället rådgivare för digitala medier på mediebyrån Inititive Universal Media, tillsätter den nya tjänsten som reklam- och sponsringsansvarig projektledare.

- Tidigare hade vi en reklamchef och en marknadschef. Nu gör vi så att jag tar rollen som marknadschef medan Filip får ansvar för sponsring och reklam.

Filip Arwidson säger:

- Det ska bli kul att få arbeta närmare affären genom att bygga effektiva butikskampanjer och genomföra strategiskt utvalda mediaåtgärder i samråd med teamet och byråerna.

Hur känns det att byta till kundsidan?

- Det känns bara bra att byta planhalva. Det blir ett annat, mer långsiktigt och affärsdrivet sätt att arbeta vilket jag ser fram emot.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.