Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Okonventionella medier ska ge DI nya prenumeranter

Publicerad: 3 Februari 2000, 05:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Dagens Industris viktigaste medium för att få in prenumeranter är DR. DI gör en halv miljon utskick två gånger om året. De senaste åren har DR-kampanjerna stöttats av mer okonventionella medier: en spårvagn, ett flygplan och ett lok.


DIs senaste DR-kampanj går på temat drivkraft. Vilka drivkrafter som styr

människan, att alla människor har olika potential att nå sina mål och att varje

människa har en egen informationskälla knyts ihop av DIs pay-off sedan två år

tillbaka: Framgång är ingen slump.

- Att marknadsföra en tidning och få in prenumeranter är ganska tråkigt

eftersom alla gör på samma sätt. Men i vår strategi ingår det att skapa ett

uppmärksamhetsvärde som får mycket publicitet, säger Teddy Widstrand,

försäljnings och distributionschef på Dagens Industri.

För fem sex år sedan lät DI lacka en spårvagn i sina färger. För tre år blev

ett flygplan från Malmö Aviation utsmyckad i DI-design och i år är det ett

X2000-lok som blir kanalen för att flirta med affärsresenärerna. Vid

stationerna får DI-loket sällskap av ljusreklam och en del event.

- Loket är imagemässigt viktigt för oss, säger Teddy Widstrand.

DI har idag en prenumererad upplaga på 112.800. Medieutrymmet på X2000-loket

och på stationerna har köpts av säljbolaget Xpomera som ansvarar för alla SJ:s

reklamplatser på tåg och stationer.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.