Nyheter
Ökat medietryck när Slettvoll öppnar egna butiker
Publicerad: 5 september 2008, 09:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Den norska möbelkedjan Studio Slettvoll öppnar tre egna butiker i Sverige. Därmed kompletteras mediemixen med dagspress.
Den 25 september öppnar den första butiken på Regeringsgatan i Stockholm. I oktober öppnar butiker i Malmö och Göteborg. Slettvoll har funnits på den svenska marknaden i tre år, men då genom återförsäljare.
Slettvoll annonserar kontinuerligt i titlar som Elle Interiör, Residence och Sköna Hem. Inför butiksöppningarna blir det även helsidor i Svenska Dagbladet, Göteborgs-Posten och Dagens Industri, med ett budskap om att Slettvoll nu har egna butiker. Företaget ska också jobba med pr inför butiksöppningarna. Det blir dels pressfrukostar, men även invigningsfester. I fortsättningen ska det även bli temakvällar i butikerna.
- Vi verkar i premiumsegmentet och vill inte vara för alla, utan vi vill vara mycket för några få, säger Åsa Axelsson, Sverigechef för Studio Slettvoll.
Studio Slettvoll gör all reklam inhouse och har heller ingen mediebyrå.