Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Ohlys bröstpump är veckans snackis"

Publicerad: 12 september 2010, 05:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

Bröstpumpar, TV10 och Koranbränningen som uteblev avhandlas i veckans panel.


Varje söndag ber Dagensmedia.se några branschprofiler att summera veckan som gått – och blicka framåt.

 

Paulina Neuding, chefredaktör Neo

Vad har varit veckans snackis?

– Ohlys bröstpump och Sahlins kris. Och i slutet av veckan – det faktum att Ohly under en intervju fick välja mellan Iran och Israel och valde Iran. Det säger ingenting särskilt överraskande om Ohly eller Vänsterpartiet, däremot påminner det om att Sahlin genom sitt val av allianspartner visat sig vara en historiskt svag S-ledare. Det hade varit märkligt om det inte syntes i opinionsmätningarna.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Jag låter mig överraskas! Jag tror att vi kommer att se tillbaka på detta som valrörelsen när vad som helst kunde hända. Minns förslagen om butler i tunnelbanan, clowner på långvården och människan som vankar upp och ner för Drottninggatan utklädd till morot och gör reklam för Alliansen.

 

Laura Mähler, tv director på OMD

Vad har varit veckans snackis?

– Ingen tvekan om att det är TV10. I tisdags lanserades TV10, och med de höga tittarsiffrorna som matchen mellan Sverige och San Marino levererade innebar det en fantastisk start för kanalen.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Ett rekord. Att det blir chockartat kallt, mörkt och regnigt och att svenska befolkningen kryper ner i soffan kokar tee drar ullfilten omkring sig och tittar på TV många långa timmar varje kväll. Om det mot förmodan inte skulle bli galet dåligt väder skulle det även vara härligt att läsa om att Sveriges befolkning gemensamt försöker slå världsrekordet i TV tittande.

 

Erik Hamberg, vd på Adwell

Vad har varit veckans snackis?

– Tyvärr helt klart att koranbrännarenTerry Jones ifrån Florida fått hela världen att reagera. En liten församling på 50 fundamentalister ska inte få påverka storpolitiken och alla sörjande den 11:e september.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Gemensam mätstandard kring Internetannonsering! Framöver råder full transparens kring räckvidd, demografi, annonsörernas köpbeteende, pixlar och script i ett enda system med amerikanska Comscore som ledstjärna. Detta gör att internetannonseringen tar ytterligare ett stort kliv framåt.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev