Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Oh sh*t!-moment" iCoke Zeros nya kampanj

Publicerad: 25 Februari 2009, 05:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

I helgen rullar Coca-cola ut en ny kampanj för Coke Zero. Den här gången hamnar läsktillverkarens hjälte i trubbel hemma hos en nyfunnen flickvän. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Utomhustavlan. Den nya filmen, som har tagits fram av Grey i Köpenhamn, är en uppföljning på tidigare kampanjer med en ung man i huvudrollen. Nu lanserar Coca-cola dock en ny plattform, som de kallar "It's possible".

- Vårt budskap är att Coke Zero är den tillsynes omöjliga kombinationen av riktig colasmak och inget socker - it's possible. Huvudpersonen, vår hjälte, hamnar i omöjliga situationer som Coke Zero gör möjliga att klara sig ur, säger Hanna Sjöström, marknadschef för Coca-cola Company i Sverige.

Coke Zeros primära målgrupp är unga män. Reklamfilmen har premiär i helgen och ska rulla i TV3, TV6, Kanal 5, MTV och Discovery Channel under hela mars.

Samtidigt drar Coca-cola igång en utomhuskampanj.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.