Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Obama i Sverige - främst intressant i USA

Publicerad: 9 September 2013, 07:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Så intressant var Obamas statsbesök i Sverige för resten av världen.


Det är Meltwater som genomfört en internationell mätning i sociala- och redaktionella medier i samband med USA:s president Barack Obamas besök i Sverige.

Enligt mätningen, som genomfördes mellan den 4 och 5 september, handlade nästan 6000 redaktionella artiklar om besöket.

I sociala medier nämndes Barack Obamas Sverigebesök i fler än 20 000 inlägg.

Störst redaktionell uppmärksamhet fick besöket i USA (54 procent), följt av Kanada (10 procent), Tyskland (8 procent) och Norge (5 procent) i de redaktionella medierna.

Även i de sociala medierna toppar USA listan (58 procent), följt av Storbritannien (12 procent), Norge (7 procent) och Danmark (5 procent).

Över 200 miljoner källor ligger som grund för sammanställningen.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.