Gå direkt till textinnehållet

Oatly byter mediebyrå

Adam Fors, vd på PHD.

Efter en pitch står det klart att Starcom förlorar uppdraget för Oatly.

Starcom Malmö vann uppdraget för Oatly våren 2016. Men nu står det efter en pitch klart att det blir PHD som får ta över uppdraget, som omfattar planering strategi och medieköp på den svenska marknaden och ytterligare sju europeiska marknader.

– Det är så klart jättespännande att få jobba med ett otroligt snabbt växande och progressivt varumärke. Oatly är otroligt modiga så det är en drömkund för en byrå som oss, säger Adam Fors, vd på PHD.

Pitchen drev av den svenska byrån i samarbete med PHD:s Europakontor. Samarbetet har redan dragit igång.

Oatly går vanligtvis tungt i utomhus – blir det någon förändring i mediemixen nu?

– Det överlämnar jag till Oatly att få kommentera, säger Adam Fors.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2019-01-24 07.38

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: