Gå direkt till textinnehållet

Nytt nummer ute – kallt krig om data

Här är innehållet i Dagens Media, nummer 18.

Byråveteranen Göran af Klercker headhuntades för att sjösätta Publicis Groupes globala vision "Power of one" i Sverige. 

I det senaste numret av Dagens Media har reporter Janne Næss träffat Göran af Klercker som i en tid där alla stirrar sig blinda på data bestämt hävdar att människor alltid kommer att förbli byråbranschens nav. 

I den stora specialen tar även Dagens Media och reporter Hanna Frick ett större grepp om kritiken mot de svenska mediehusen. Publicisterna stoppar flera tredjepartsaktörer, vilket skapar frustration hos mediebyråerna. Är de svenska mediehusen på väg att bli "walled gardens"?

Mer ur innehållet:

• Svag börsstart för MTG
• AR tar över efter VR-hypen
• Hearts & Science ska bli toppbyrå
• Krönika. Dan Panas: "Detaljhandelns framtid avgörs i lobbyn"
• Diagrammet. Så konsumerar millenials rörlig bild under en dag
• Experten svarar. "Hur kan varumärket byggas på Linkedin?"

Nyfiken på att prova Dagens Media Insikt?

Publicerad 2018-11-28 06.30Uppdaterad 2018-11-27 14.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: