Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nytt nummer av Dagens Media

Publicerad: 6 maj 2009, 07:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Dagens Media berättar historien om pr-byrån Rikta och redovisar den nuvarande regeringens samtliga utlägg för pr- och kommunikationstjänster under hela mandatperioden - totalt rör det sig om över 30 miljoner kronor, och den stora vinnaren är Gullers Grupp. Om detta och mycket mer kan du läsa i nya numret av Dagens Medias papperstidning. <b>Läs rubrikerna på Dagensmedia.se</b>.


Ur innehållet i Dagens Media nummer 9, 2009:

• Mediebyråerna fruktar att Aftonbladets slakt av personal - med 100 färre tjänster - ska försämra tidningens kvalitet. Samtidigt är Aftonbladets personal mycket kritisk, berättar Aftonbladet-veteranen Lasse Anrell.

• Stort pr-special:- Fiaskot som förändrade Pr-Sverige - historien om Rikta. - Tio år efter Sydafrikafiaskot köper Regeringskansliet pr- och kommunikationstjänster för över 30 miljoner kronor - Dagens Media listar alla de olika departementens utlägg och vilka byråer som kammar hem mest pengar.

• Kampen om tv-fotbollen kan börja - Lars-Åke Lagrell vill sluta avtal direkt med ett tv-bolag i stället för med Kentaro.

• Svettiga Säljtider - vi har pratat med fem marknadsdirektörer på fem mediebolag om hur lågkonjunkturen påverkar deras arbete.

• Icabankens reklamattack gick hem - toppar överlägset listan över svenska folket förtroende för bankerna. Swedbank har rasat överlägset mest.

• Digitala skärmar sätts upp längs E4 - tanken är att 90 procent av de förbipasserande ska se skärmarna med rörlig bild.

• Artiklar om den svenska undersökningsbranschen - Research International och TNS Gallup bygger landets största undersökningsbolag som ska omsätta 460 miljoner kronor. Totalt överstiger marknadsundersökningsföretagen över 3 miljarder i Sverige idag.

• Synen på AMF:s och Saabs varumärken har rasat efter alla skandaler och kriser. Men AMF:s reklamerinran har skjutit i höjden - trots totalstopp för annonsering.

• IRM:s stora prognosfel - 2004-2008 har IRM missat prognoserna över medieinvesteringarna med flera procentenheter.

• Exklusivt i Dagens Media - samtliga byråers bidrag i JCDecaux utomhustävling UTE, och deras egna kommenterar om hur de har tänkt.

• Debattartikel av Andreas Morne, vd på Abby Norm, som har tröttnat på alla självutnämnda experter som lobbar för sina särintressen.

• Swedbank Stadion döps om av Uefa - måste heta något annat under U21-EM.

• Vinannonsörerna ökar 50 procent i tv.

• Svenska Spel ska överraska mer - intervju med sponsringschefen Johan Lindvall.

• Coca-Colas och Vings nya samarbete.

• Toppbetyg för F&B:s och Volvos bränslekampanj i Sveriges Bästa Reklam, SBR.

• Presstödet klyver Bonnier-koncernen - Sydsvenskans vd Johan Ståhl skriver ett indignerat brev till kulturministern om presstödsstopp samtidigt som DN kämpar för att få presstöd.

• Nytt bakslag för Orvesto Internet - "Vi fick inte tillräckligt med kunder"

• Tidningsdöd spås för inredningstitlar - några måste bort enligt rådgivarna.

• Intervju med Jan Larsson, Göran Perssons tidigare pr-man, som nu tar över som kommunikationsdirektör på Nordea.

• Så fixar du Twitter-pr, de bästa tipsen och Pepsi som case.

• Hur tänkte du nu Andreaz Engström, säljare på Computer Sweden som också är framgångsrik bodybuilder.

Har du synpunkter, idéer eller tips - kontakta Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun på fredrik@dagensmedia.se eller 08-545 222 05.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.