Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nytt nummer av Dagens Media

Publicerad: 28 Januari 2009, 08:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

I Dagens Media nummer 2 2009 berättar vi bland annat om hur Telia kapar mediebudgeten med 200 miljoner kronor netto, om rean på tv-reklamen samt hur finanskrisen leder till infryst riskkapital. Läs alla huvudnyheter här.


• Telia halverar mediebudgeten och antalet kampanjer - reklamsåpan hänger löst• Lyxbåt ger sin in i slaget om Östersjön• Malmös väg ur reklamskuggan - den eviga trean har kört om Göteborg• Kraftigt ras på reklampriser i tv• Tvärstopp för riskkapital - finanskrisen slår mot mediebolagen• Precis stoppar IRM:s pr-mätningar• Google vill rensa bort oseriösa sökbolag• Dejtingsajterna köper tv-reklam som aldrig förr• Friends reklamfilm på tronen i Sveriges Bästa Reklam• Ninja utmanar Sumo - Kanal 5 lanserar annonspaket• SBS utmanar MTG om riksreklamen i radio• Fjällräven lanserar nytt reklammanér• SVT:s sponsorsälj slår rekord• Så blir nya Mindshare - Björn Jutendahl bygger om• Kampen om reklamjobb - webbyråerna tar filmuppdrag från reklambyråerna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.