Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nytt medieval: Telia restaurerar statyer

Publicerad: 24 Oktober 2001, 10:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Telia Internet Services ska bekosta stora delar av restaureringen av tre offentligägda statyer. Som tack för besväret får Telia hänga vepor med reklambudskap på byggnadsställningarna runt.


Budskapet på veporna lyder "Snart är den gamla statyn som ny igen".

Utomhuskampanjen ska stärka en pågående tv-kampanj för Telia Internet Services.

- Det finns ett renässans-tema också i reklamfilmerna. Det förstärker vi med

restaurering av statyerna, säger Ebba Annell, projektledare på mediebyrån CIA

Sweden.

Kampanjen ska också ses som ett led omprofileringen av Telia under devisen

"Nothing changes. Everything is new". Den inleddes i september och ska leda

till att Telia ska förknippas med mobilitet och internet i stället för fast

telefoni och datakommunikation. Därför var det inte svårt att få med Telia på

det annorlunda greppet, berättar Ebba Annell.

- Camilla (Backström, kommunikationsdirektör på Telia Internet Services)

efterfrågade något oväntat. Hon ville ta ett djärvare grepp för att lyckas

ompositionera Telia. Det är särskilt viktigt med en annonsör som annonserar så

mycket som Telia gör.

Vad hamnar kontaktkostnaden på?

- Kontaktkostnaden är relativt hög, men de människor vi når, de når vi på

djupet.

Statyerna som Telia ska restaurera är Frihetens källa på Norrmalmstorg i

Stockholm, Jonas Alströmerstatyn på Lilla Torget i Göteborg och ryttarstatyn

med Karl X Gustav på Stortorget i Malmö. Restaureringen ska vara klar i

november.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.