Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nya webbyrån Abel & Baker vill fylla tomrum i branschen

Publicerad: 23 Augusti 1999, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

De tre webbyråerna Out There Communications, Nation och Speedway Digital Army går idag samman under namnet Abel & Baker. Det nya företaget ska enligt planerna växa med hundra procent årligen och planerar att inom ett år etablera kontor i de övriga nordiska länderna.


Abel & Baker ska erbjuda kommunikationslösningar inom interaktiv marknadsföring

såsom kampanjer via Internet, varumärkesprofilering och relationsmarknadsföring

via Internet. Företaget kommer också att arbeta med strategisk rådgivning.

- Huvudsyftet med Abel & Baker är att fylla det tomrum som finns i branschen.

Idag finns ingen aktör som är tillräckligt stor och samtidigt tillräckligt

kreativ för att kunna göra större nordiska och internationella projekt inom

interaktiv marknadsföring, säger Anders

Herlin VD på OT i ett pressmeddelande.

Företaget blir det största i Norden när det gäller tjänster inom kreativ

interaktiv marknadsföring. OT, Nation och Speedway har tillsammans en

omsättning på omkring 75 miljoner kronor och det nya företaget får i

inledningsskedet 50 anställda. Nya kontor planeras i de övriga nordiska

länderna.

- Det är inte omöjligt att Abel & Baker finns etablerade i Europa om något år,

säger Sten Ernerot, VD på Nation, i samma pressmeddelande.

Bland Abel & Bakers kunder finns Arla, SVT, BMW, Ericsson, ICA, Bokus, Sony

Music, AMF Pension, Tele 2 och Microsoft. Webbyrån kommer tills vidare att

drivas av de tre Anders Herlin, Sten Ernerot och Måns Ulvestam, VD på Speedway

Digital Army. På sikt ska dock en extern VD tillsättas.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.