Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nya säljorganisationer på IDG

Publicerad: 12 maj 2009, 12:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

IDG skapar två affärsområden och slår ihop vissa säljfunktioner.


De nya organisationerna är IDG Special Media, som ska ledas av Sven-Erik Remmare, samt IDG Enterprise, som rattas av Fredrik Bernsel.

I det senare affärsområdet samlas förlagets it-titlar, som Computer Sweden, Idg.se, It 24 och Techworld. Här ska man numer samordna säljet och kunderna får en kontaktperson för hela segmentet.

Övriga titlar och affärsområden, till exempel Cap & Design, Internetworld och IDG Custom Publishing, läggs i Special Media-enheten.

- Vi vill serva b2b-annonsörerna på it-sidan bättre. Tidigare har vi haft fler kontaktpersoner och nu vill vi ha en. För våra kunder blir det en klar förbättring, säger IDG:s vd Lars Dahmén.

- Vi har varit väldigt decentraliserat på säljet. Vi ska fortsätta vara det redaktionellt men annonsören är ofta en och samma, fortsätter Lars Dahmén.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.