Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Nya marknadschefen: "Alla har en relation till SAS"

Publicerad: 12 Mars 2013, 12:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:53

UPPDATERAD. Mångårige Ericsson-chefen Stefan Hedelius berättar om nya jobbet som strategi- och marknadschef.


Ämnen i artikeln:

SASEricsson

I går berättade dagensmedia.se att Stefan Hedelius lämnar sitt jobb som marknads- och kommunikationschef på Ericsson och går till SAS.

Nu berättar han om sin nya roll som strategi- och marknadschef på SAS på flygbolaget. En nyinrättad tjänst.

– Det ska bli enormt spännande, i stort sett alla har en relation till SAS och de har väldigt mycket lojala kunder. Till exempel har de över 3 miljoner Eurobonusmedlemmar, säger Stefan Hedelius till dagensmedia.se.

Stefan Hedelius kommer att rapportera direkt till Eivind Roald som är global försäljnings- och marknadschef. I Eivid Roalds ledningsgrupp sitter även ansvariga för global b2b-, global agent- och global online-sales. Den svenske marknadschefen Ulf Samell sitter en nivå längre ner, liksom hans norska och danska kolleger.

Det har ju varit en turbulent tid för SAS, hur påverkar det varumärket?

– I grund och botten har SAS ett väldigt starkt varumärke. Det är klart att det finns utmaningar men det gäller att bygga vidare på styrkorna. Jag anser att hela arbetet med digitaliseringen är väldigt viktigt. Kunderna rör sig på områden utanför de tradtitionella medierna. Det gäller för SAS att vara med.

Stefan Hedelius har arbetat på Ericsson sedan 1996 och har tjänstgjort utomlands under sammanlagt 12 år. Bland annat har han varit placerad i Schweiz, Österrike och Ungern.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

SASEricsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev