Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Nya kanaler är TV4s överlevnadsstrategi"

Publicerad: 17 Juni 2002, 13:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Thomas Brühl blir ny chef för TV4s affärsområde Nya kanaler. På posten ska han ansvara för lanseringen av de nya sport- och nyhetskanalerna, men även utveckla interaktiva Mediteve.


- Nya kanaler är en överlevnadsstrategi för TV4. I dag är beroendet av annonskonjunkturen för stort, kanalen måste bredda intäktsbasen, säger Thomas Brühl.

Hittills har kanalens första digitala tv-projekt, chat-kanalen Mediteve, mötts av svalt intresse. Men Thomas Brühl tror på konceptet.

- I höst ska vi utveckla kanalen så att tittarna kan påverka innehållet mer, nu visas bara samma innehåll som i TV4. Men jag gillar konceptet, det har stor potential.

Inom kort väntar betydligt större lanseringar än den av Mediteve. När dessa är att vänta vill han dock inte avslöja.

- Vi har lanseringsdatum klart för sport- och spelkanalen, men det håller jag på. När nyhetskanalen kommer är inte helt klart.

Thomas Brühl var en spelföretaget Vision Parks grundare och har jobbat bland annat som marknadschef för Göteborgssymfonikerna. Närmast kommer han från riskkapitalbolaget Sky Ventures.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.