Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nya bossen: Fejmtv blåste toppen av mig

Publicerad: 17 Januari 2007, 04:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

TV4 har utsett en entusiastisk chef för sajten och tv-kanalen Fejmtv.


Håkan Isaksson går från jobbet som redaktör på TV4.se till jobbet som chef för Fejmtv, sajten där besökarna lägger upp sina egna filmer. Tidigare jobbade han på Aftonbladet och Expressen. Han får ansvar för både det redaktionella innehållet och budgeten.

- Mitt uppdrag är att ratta Fejmtv till framgång och ära, säger han.

Han rapporterar till Mattias Fyrenius, vd för Nya medier på TV4. Håkan Isakssons första uppgift blir att rekrytera personal, främst redaktörer.

- Med den takt vi ökar behöver vi fem personer från start som sedan ökar till tio, även om det är svårt att ge en exakt siffra. Få tag på rätt människor blir avgörande.

Nästa steg är att få fart på intäkterna.

- I dag har vi egentligen inte några intäkter, men i framtiden ska vi göra det via olika tjänster och framförallt från reklam. Det går att utveckla spännande tjänster till och från mobiltelefoner.

Fejmtv har varit igång i sex veckor, har 8.000 medlemmar och 6.000 lagrade filmklipp.

- Jag blev nästan chockad över takten folk laddar upp sina egna filmer och den kvalitet klippen har. Så många är så engagerade, de skriver manus och redigerar och gör nästan riktiga filmer. Det blåste toppen av mig.

Håkan Isaksson tror på ökad trafik.

- Jag är otroligt taggad. Jag kan ha ett av de roligaste jobben i mediebranschen. Rörlig bild på nätet har sån sjuk potential.

Skillnaden på Youtube och Fejmtv?

- På Youtube laddar folk upp alla möjliga slags filmer. Fejmtv är en community där folk laddar upp egna filmer och pratat med varandra. Tanken är att bygga upp ett litet filmkollektiv där folk kan bli kända. Vi har redan fått vår första kändis, norrlänningen Joppi, som TV4 har gjort ett lokalt inslag på.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.