Ny tv-chef på TR Media

Infälld: Niclas Andersson.

Foto: Janne Næss/ TR Media

Sportveteranen Niclas Andersson blir tv-chef på TR-Media.

Från och med årsskiftet är Niclas Andersson tv-chef på TR Media, som tidigare var känd som Travronden.

Han har tidigare bland annat varit reporter och krönikör på Expressen, vd på ATG-ägda Kanal 75 samt på C Mores underleverantör House of Sports.

– TR Media är en av media-Sveriges mest spännande arbetsplatser, just nu. Resan från gammal analog pappersprodukt, till mångfaldigt modernt och digitalt mediahus, går i en rasande hastighet. Jag är väldigt glad över att få arbeta i en sådan miljö, kommenterar Niclas Andersson.

TR Medias vd Daniel Livensjö understryker varför värvningen av tv-chefen är viktig:

– TR Media vänder sig inte längre enbart mot privatkonsumenter, utan har också för avsikt att fungera som tjänsteleverantör åt andra medier. Vi har en egen tv-studio, fantastisk duktiga medarbetare som lever och andas spel och med Niclas på plats kan vi bland annat erbjuda spelbolagen relevant innehåll, säger han och lägger till:

– Med Niclas får vi in både publicistisk och kommersiell erfarenhet, som visar att vi verkligen menar allvar med att bredda hela vårt erbjudande.  Vi fortsätter helt enkelt att vitalisera företaget, med högsta kvalitet.

TR Media fokuserar på trav och spel. I bolagets portfolio finns Travronden, Spelvärde, Överodds och Travfakta. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2019-01-10 12.47

Dela artikeln: