Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ny struktur för Ogilvys pr

Publicerad: 14 Maj 2001, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

Ogilvy stuvar om sin pr-verksamhet . Omorganisationen innebär att varumärket Pirho försvinner samtidigt som Ogilvy startar ett nytt affärsområde för finansiell pr.


Omorganisationen är en anpassning efter Ogilvys internationella byrånätverk

Ogilvy PR och innebär att tre affärsområden skapas: marketing, corporate pr

och public affairs samt finansiell pr och kommunikation. Det sista området är

alldeles nystartat.

- Vi borde ha gjort det för länge sedan. Att kunna inte kunna tillgodose

kundernas behov att bygga varumärken i den finansiella sektorn, att inte kunna

göra ett bra prospekt eller en bra årsredovisning, har varit en brist som vi nu

täpper till, säger Lars Blomberg, vd för Ogilvy Group i Sverige.

Fyra personer ska jobba med det nya affärsområdet, däribland Finanstidningens

reporter före detta Caroline Sundewall och Helene Murdock från Gramma.

Lars Blomberg har stora förhoppningar på det nya affärsområdet.

- Det kan bli ett våra större affärsben. På sikt ska personalstyrkan bli 15

personer.

Det nya affärsområdet konkurrerar med byråer som Gramma, Hallvarsson &

Halvarsson AB, Hill & Knowlton och inte minst Kreab och Peje Emilsson.

- Han har fått vara ensam herre på täppan länge nu.

Omorganisationen innebär att pr-byrån Pirho införlivas i den nya strukturen och

att varumärket därmed försvinner.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.